ISSN 1895-412X · poniedziałek 21 Sierpień 2017 r.
rss
Wersja do wydruku -A +A

Polacy bardziej aktywni nocą. Skąd wiadomo? Po latarkach

2015-12-30
 
 W 2015 roku sprzedaż oświetlenia outdoorowego w firmie Mactronic zwiększyła się o ponad jedną czwartą. Polacy kupują latarki do biegania, na rower, a także do profesjonalnych celów, dbając o bezpieczeństwo w nocy. Prognozy dla rynku oświetleniowego na 2016 rok są równie optymistyczne.

 

Mactronic posiada w ofercie ponad 250 produktów oświetleniowych. Spośród nich ważną grupę stanowi oświetlenie outdoorowe, które jest coraz chętniej poszukiwane przez amatorów sportu na świeżym powietrzu, a także wyspecjalizowane grupy zawodowe. W 2015 roku firma sprzedała aż o 27% więcej latarek czołowych niż w roku 2014.

- To ogromna różnica, która pokazuje, że w Polsce rozwija się moda na uprawianie sportu. Polacy chcą być sprawni, więc ćwiczą, ale za dnia często nie mają na to czasu – mówi Maciej Mocek, wiceprezes firmy Mactronic. – Naszymi latarkami i lampkami są zainteresowane różne grupy osób, od biegaczy po Wojsko Polskie. Zauważamy też, że przy wyborze odpowiedniego oświetlenia czynnikiem decydującym staje się nie tylko cena, ale przede wszystkim jakość produktu.

Premiery zwiększają sprzedaż

Mactronic produkuje oświetlenie dla hobbystów i zawodowców. Miłośnicy gór najchętniej wybierali w 2015 roku latarki o strumieniu świetlnym do 180 lumenów, biegacze nieco mniejszym – 90 lumenów, rowerzyści od 300 do 600 (w zależności od potrzeb).

2015 rok był dla firmy nie tylko okresem intensywnego rozwoju, ale też wprowadzenia ważnych zmian. W połowie roku na rynku pojawiła się lampa czołowa z certyfikatem ATEX, która jest wykorzystywana głównie przez straż pożarną i przemysł. Zaledwie dwa miesiące temu premierę miała nowa seria lamp czołowych. Oprócz jakości wykonania – znaku rozpoznawczego Mactronica – wyróżniają się przede wszystkim funkcjami płynnego regulowania światła (technologia ADS), podczas gdy zazwyczaj natężenie regulowane jest skokowo. W zależności od potrzeb lampy mogą emitować światło ciepłe lub zimne, zazwyczaj wykorzystywane do czytania lub oświetlenia ścieżki.

- Seria lamp czołowych miała premierę w ostatnim kwartale roku, a już znalazła uznanie wśród klientów. Dla okresu wrzesień-grudzień zanotowaliśmy wzrost sprzedaży aż o 36% w stosunku do analogicznego okresu w 2014 roku – mówi Maciej Mocek. – Popularność lamp czołowych nieprzerwanie się zwiększa.

Jakość i ekologia

Wiceprezes firmy Mactronic przewiduje, że w 2016 roku sprzedaż będzie systematycznie rosła. Wpływ na to mają przede wszystkim dwa czynniki: moda na uprawianie sportu i dbanie o bezpieczeństwo w nocy oraz w warunkach słabego oświetlenia, a druga rzecz to świadomość konsumencka – Polacy chętniej wybierają produkty dobrej jakości, które nie zawiodą ich w trudnych warunkach.

- Z tego powodu optymistycznie patrzymy w przyszłość – mówi Maciej Mocek. – W 2016 roku planujemy także wprowadzić ekologiczne opakowania dla naszego oświetlenia. Zależy nam na tym, aby można je było z łatwością poddać recyklingowi. Dzięki temu nie wpłyną na zanieczyszczanie środowiska, tylko wrócą do powtórnego obiegu.

 

Mactronic został założony w 1989 roku. To jedna z nielicznych firm w Polsce, które samodzielnie projektują lampki i latarki. Przygotowuje produkty dla hobbystów oraz sprofilowane pod potrzeby wyspecjalizowanych odbiorców, jak straż pożarna, ratownicy górscy czy pracownicy branży przemysłowej. Mactronic działa nie tylko w Polsce. Obecnie eksport stanowi już 30% sprzedaży wrocławskiej firmy. Kluczowe rynki zagraniczne to dla niej Niemcy, Francja, Skandynawia i Hiszpania.

 

 

 

 

Autor/źródło: 
Marek Dąbrowski/mailto:mdabrowski@prexpert.com.pl;