ISSN 1895-412X · niedziela 15 Grudzień 2019 r.
rss
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: A link to the server could not be established in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: A link to the server could not be established in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: A link to the server could not be established in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: A link to the server could not be established in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
  • warning: mysql_get_server_info() [0function.mysql-get-server-info0]: A link to the server could not be established in /home/foursafe/domains/4safe.pl/public_html/includes/database.mysql.inc on line 44.
Wersja do wydruku -A +A

Boisz się o rower? Nie kuś złodzieja i zobacz, jak ustrzec się przed kradzieżą

2015-03-02
 

Kiedy kupujesz nowy rower chcesz, aby służył ci jak najdłużej. Wybierasz więc taki model, który spełni wszystkie twoje oczekiwania, by z dumą pokonywać na nim kolejne trasy. Niestety, będąc jeszcze pod wpływem początkowej euforii, możesz nawet nie pomyśleć, że twój ukochany jednoślad prawdopodobnie spodoba się także złodziejom. Nie ma co ukrywać – ostatnio coraz więcej mówi się przecież o kradzieżach rowerów, pozostawionych przed sklepem czy na skwerach. Jak więc zabezpieczyć pojazd, by zmniejszyć ryzyko przykrej niespodzianki?

 

Przede wszystkim, nigdy, pod żadnym pozorem nie zostawiaj swoich dwóch kółek bez zabezpieczeń, nawet na krótką chwilę. Tak naprawdę do zabrania roweru i odjechania na nim złodziejowi wystarczy kilka sekund. Stojąc w kolejce przy kasie możesz nie zdążyć chociażby zerknąć przez okno.

 

Jakie zabezpieczenia wybrać?

 

Gdy planujesz zostawiać gdzieś rower, nie żałuj pieniędzy na jego zabezpieczenia. Tak naprawdę przeciętna linka, którą możesz nabyć w wielu marketach za 20, 25 złotych, nie okaże się żadną przeszkodą dla potencjalnego rabusia. Lepiej więc zainwestować więcej, a mieć nieco spokojniejsze sumienie i nie drżeć za każdym razem, gdy jednoślad czeka na ciebie, przypięty do kraty czy barierki. Często mówi się, że koszt solidnego zabezpieczenia powinien stanowić od 10% do 15% ceny roweru. Oczywiście, nawet najlepszy sprzęt nie da stuprocentowej gwarancji, że pojazdu nikt nie ruszy, ale przynajmniej odstraszy chętnych lub chociaż spowolni ich działanie.

 

Dobre zabezpieczenia można często kupić za 70 złotych, chociaż zwykle ich nabycie wiąże się już z wydatkiem rzędu 200 złotych. Popularne są zapięcia typu U-lock, zwane także szeklą. Trzeba jednak koniecznie zwrócić uwagę na rodzaj montowanego w nich zamku. Wersję cylindryczną można niestety nierzadko otworzyć zwykłym długopisem.

 

W wypadku zabezpieczeń rowerowych dużą rolę odgrywa marka. Renomowana firma zagwarantuje dużą skuteczność w walce z przestępcami. Jeśli więc zamierzasz kupić porządny, utwardzany łańcuch, który okaże się wyjątkowo trudny do przecięcia, wybieraj tylko sprawdzonych producentów. Możesz też skorzystać ze składanych zapięć, które są elastyczne i lekkie, a przy tym spora grupa użytkowników je sobie chwali.

 

Ponadto, możesz również ubezpieczyć rower od kradzieży domowej. W przypadku pozostawiania jednośladu na mieście nie istnieje taka możliwość.

 

 Warto też zapobiegać

 

Jak wiadomo, okazja czyni złodzieja. Nie dawaj więc dodatkowych powodów do zainteresowania twoją własnością przygodnym osobom. Wbrew pozorom, balkon i piwnica nie stanowią najlepszych miejsc do przechowywania jednośladu. Do komórki bardzo łatwo się włamać (kłódka nie jest tu żadną przeszkodą), a z balkonu, niezależnie od piętra oraz przy odpowiedniej pomysłowości, też da się „wyłowić” rower.

 

Nie przypinaj też swojego pojazdu do barierki czy słupa za jedno z kół. Złodziej może wówczas spokojnie rozmontować rower i zabrać jego pozostałą część. Uważaj na umieszczanie jednośladu przy znakach drogowych. Te łatwo jest podnieść i wziąć rower wraz z jego zabezpieczeniem. Podobnie unikaj wyjątkowo cienkich siatek czy prętów, które bez najmniejszego problemu można przeciąć przy pomocy piłki do metalu.

 

Nie zaszkodzi również zawczasu oznakować rower (policja i Straż Miejska dokonują tego procederu za darmo). Gdyby, mimo wszelkich starań, doszło do kradzieży, w ten sposób policja szybciej odszuka twój pojazd.

 

 

Zabezpieczenia to konieczność!

 

Przykro to mówić, ale w dzisiejszych czasach niezabezpieczony rower to rower stracony. W zasadzie, nawet najdoskonalsze zapięcia czy łańcuchy nigdy nie zagwarantują, że jednoślad nie zmieni niespodziewanie właściciela. Mimo wszystko, warto przeszkadzać złodziejom jak się da. A nuż poszukają sobie łupu, nad którym nie będą się musieli tyle napocić?

 

Konsultacja: http://portal.bikeworld.pl/

 

Autor/źródło: 
Magda Strzyżewska/ Konsultacja: http://portal.bikeworld.pl/